Retourneren
Je kan je product retourneren in onze showroom, of per post met deze 3 eenvoudige stappen:
Stap 1
Vul het retourformulier in en druk het af.
Stap 2
Stop het product samen met het retourformulier in een stevige verzendverpakking.
Stap 3
Stuur het verpakte product op naar de ALTERNATE klantendienst.
Indien je hier nog over beschikt, stop je het product samen met alle originele accessoires opnieuw in de originele verpakking. Deze stop je samen met het ingevulde retourformulier in een veilige, stootvaste verzendverpakking. Indien nodig voorzie je ook extra opvulling om te voorkomen dat het product kan bewegen in de verpakking.
Hou er rekening mee dat schade die kan worden toegedragen aan het onveilig verpakken van het product kan leiden tot verlies van eventuele garantie op het product, een waardevermindering of een weigering van je retourrecht.
Stuur je pakket op naar onderstaand adres:
ALTERNATE België bv
t.a.v. Klantendienst
Oeyvaersbosch 16-18
2630 Aartselaar
België
Retourneren in de showroom is zeker mogelijk. In dat geval hoef je bovenstaande retourprocedure niet te volgen en ben je steeds welkom aan onze servicebalie.
Indien je product binnen de wettelijke garantietermijn van 2 jaar defecten vertoont, kan je dit aan ons retourneren. Hiervoor kan je gebruikmaken van bovenvermeld stappenplan. Je kan ons reeds op voorhand contacteren om zo een retourlabel te verkrijgen voor een gratis retourzending.
Na ontvangst van het product wordt dit kosteloos uitgebreid getest door onze technische dienst. Indien het probleem door ons kan worden vastgesteld, zal het product voor jou worden vervangen, gerepareerd of terugbetaald. Indien wij het probleem niet kunnen reproduceren, is het mogelijk dat de kosten die volgen uit het verzenden, testen en eventueel onder voorbehoud ter reparatie opsturen van het product worden doorgerekend.
Opgelet! Indien het defect is ontstaan door foutief gebruik of fysieke beschadigingen die na aankoop zijn ontstaan, vervalt het recht op garantie.
Binnen de retourperiode van 14 kalenderdagen na ontvangst van je online bestelling, kan je deze aan ons retourneren. Op basis van de staat van het product ontvang je een volledige of gedeeltelijke terugbetaling.
Product, originele verpakking en alle accessoires in nieuwstaat
Ontbrekende of beschadigde verpakking
Ontbrekende onderdelen of accessoires
Beschadigde onderdelen of accessoires
Besmeurd of gebruikt
Een medewerker van ALTERNATE zal je product inspecteren. Indien aan alle voorwaarden is voldaan, ontvang je een volledige terugbetaling van je aankoopbedrag.
Een medewerker van ALTERNATE zal je product inspecteren. Op basis van de staat ervan ontvang je een gedeeltelijke terugbetaling van je aankoopbedrag. In uitzonderlijke gevallen is het ook mogelijk dat je retour niet aanvaard kan worden.
Opgelet! Onderstaande producten komen omwille van hun aard niet in aanmerking voor retourrecht:
-
Producten die op maat zijn gemaakt (o.a. geassembleerde pc's)
-
Software waarvan de verzegeling is verbroken of die digitaal wordt geleverd
-
Hygiëneproducten waarvan de verzegeling is verbroken (o.a. apparaten voor lichaamsverzorging, headsets, ...)
-
Cadeau- en tegoedbonnen
-
Gemaakte leverings-, installatie- en servicekosten
Binnen een periode van 14 kalenderdagen na ontvangst van je online bestelling, kan je deze als particulier zonder opgave van reden aan ons retourneren. Hiervoor kan je gebruikmaken van bovenvermeld stappenplan.
Aankopen die worden gedaan in onze showroom of in naam van een bedrijf vallen niet onder het retourrecht.
De verzendkosten voor de levering van je bestelling kunnen in het kader van een retournering onder retourrecht worden terugbetaald. Hou er echter rekening mee dat enkel de kosten van de goedkoopst mogelijke verzendoptie worden terugbetaald.
De retourzending is voor rekening en risico van de klant. Dit houdt in dat je zelf een stevige verpakking moet voorzien en dat de gemaakte transportkosten voor jouw rekening zijn, ook in het geval van weigering aan de deur.
In geval van een volledige of gedeeltelijke terugbetaling, wordt deze door ons overgemaakt binnen de 14 kalenderdagen nadat wij de retourzending hebben ontvangen.
Indien de originele betaling van de bestelling volledig of gedeeltelijk werd uitgevoerd met een cadeaubon, ecocheques, consumptiecheques of soortgelijk betaalmiddel, wordt een eventuele terugbetaling steeds voorzien in de vorm van een ALTERNATE Cadeaubon.
Opgelet! Niet alle producten kunnen worden geretourneerd. Afhankelijk van de staat van het product, is het mogelijk dat niet het volledige bedrag zal worden terugbetaald.
Meer informatie over retourrecht kan je vinden in onze algemene voorwaarden.
Bij aankopen die worden gedaan in naam van een bedrijf is het retourrecht niet van toepassing.
In uitzonderlijke gevallen kan door ALTERNATE worden beslist om hierop als gunstmaatregel een uitzondering te maken. Dit kan echter in geen geval worden afdgedwongen.
Indien je bij de aflevering reeds kan zien dat de bestelling beschadigd is of tekortkoming heeft, kan je de ontvangst hiervan weigeren. In dit geval komt de bestelling automatisch naar ons terug. Om de bestelling snel opnieuw te kunnen verzenden, kan je ons hiervan meteen op de hoogte brengen. In de meeste gevallen dienen wij dan niet te wachten tot de beschadigde of onvolledige levering opnieuw bij ons toekomt om de bestelling opnieuw uit te sturen.
Indien je de beschadiging of tekortkoming pas opmerkt nadat je deze in ontvangst hebt genomen, raden we aan om onmiddellijk foto's te nemen van de schade aan de verzendverpakking en de producten en ons deze zo snel mogelijk te bezorgen.
Opgelet! Transportschade en/of kwalitatieve tekortkomingen dienen aan ons te worden gemeld binnen de 48 uur nadat de levering heeft plaatsgevonden. Daarna is dit niet meer mogelijk.
Onze klantendienst staat je graag te woord indien je vragen hebt over de retourprocedure.